کیش یک آدمکش ۴: پرچم سیاه (به انگلیسی: Assassin's Creed IV : Black Flag) یک بازی ویدئویی در سبک تاریخی، اکشن-ماجراجویی، مخفیکاری و جهان باز است که توسط استودیو یوبیسافت مونترال طراحی و ساخته شده است. عرضه جهانی این بازی برای سه کنسول بازی پلیاستیشن ۳، ایکسباکس ۳۶۰ و وی یو، در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ انجام پذیرفت. نسخههای ویژه پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان نیز به ترتیب در ۱۵ و ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ و سرانجام نسخه مایکروسافت ویندوز آن نیز در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۳ منتشر شد.
این بازی، ششمین عنوان قابل نصب در این سری و چهارمین شماره از سری اصلی بازیهای کیش یک آدمکش است. رویدادهای این بازی در دوران طلایی دزدی دریایی رخ میدهد؛ جایی که ادوارد کنوی به عنوان یکی دیگر از شخصیتهای خیالی خط خونالطائر ابن لا احد، در نقش یک اساسین ظاهر شده و این بار کارائیب ابتدای قرن هفدهم را به عنوان قسمتی دیگر از تاریخ، بازگویی میکند. شخصیت اصلی بازی پدر بزرگ کانرخواهد بود.
دوره طلایی دزدان دریایی کارائیب، یکی از دورانهای مهم و سرنوشتساز در تاریخ بشر است. این دوره شامل کشف ثروتهای مادی و معنوی بسیاری در دنیای جدید بود که از قاره جدید به مقصد اروپا و کشورهای قدرتمند آن انتقال مییافت. در این میان، کارائیب به عنوان گلوگاه اصلی این مسیر، شاهد ظهور دزدان و راهزنان دریایی شد که برای یک دوره نسبتاً طولانی، از طریق قدرتهای نظامی و مالی کسب شده، در این منطقه جهان در قامت قدرتی شکستناپذیر پدیدار شدند. کیش یک آدمکش ۴: پرچم سیاه، بازگویی این تاریخ از طریق دنبال کردن داستان شخصیتی خیالی به نام ادوارد کنوی است.
داستان این بازی رایانهای در حالت تک نفره پیگیری میشود اما دارای بخش چند نفرهقدرتمندی نیز هست. زاویه دوربین به صورت سوم شخص بوده و در روند مثبت بهبودیگیمپلی این سری قرار دارد.
کیش یک آدمکش ۴، با نقدهای بسیار مثبتی در زمینه گیمپلی، گرافیک، داستان، نبردهای دریایی کشتیها و ... مواجه شد به صورتی که برنده چندین جایزه بزرگ از جشنوارههای جهانی، از جمله جایزه جایزه اسپایک ۲۰۱۳ برای بهترین بازی اکشن-ماجرایی سال شد.
کیش یک آدمکش ۴: پرچم سیاه، همانند دیگر بازیهای این سری در سبک مخفیکاری در دنیای باز است که به صورت زاویه دید سوم شخص قابل انجام است. بازیباز کنترل شخصیت ادوارد کنوی را برعهده دارد. ادوارد از نوادگان الطائر ابن لا احد و یک اساسین است. او همچون دیگر اجدادش به بهترین شکل از تواناییهای خود استفاده میکند. بازیباز از طریق او، میتواند در دنیایی با نقشههای بزرگ به صورت آزادانه گردش نماید، از موانع طبیعی چون رودخانه، درخت، کوه و ... عبور کند؛ بالا و پایین بپرد، شنا کند و خود را به هر مقصدی در این نقشه برساند.[۱] گرافیک، جزییات و فیزیک به شکل گسترده و ویژهای مورد توجه قرار گرفته است. این بازی بازگوکننده منطقه دریای کارائیب قرن هفدهم و جزایر واقع در آن است. در ادامه روند گیمپلی دریایی نسخه سوم، این بازی نیز دارای گیمپلی بخش دریایی بسیار گسترده و بزرگی است، به صورتی که گیمپلی قابل انجام در این بازی ۶۰درصد بر روی دریا و کشتی و ۴۰ درصد بر روی خشکی است.[۲]بازیباز، درکنار دنبال کردن مسیر اصلی داستان، میتواند به جمعآوری آیتمها و یا انجام مراحل فرعی بپردازد. انجام دادن مراحل اصلی بازی از طریق به اتمام رساندن مراحل مشخص شده در نقشه انجام میگیرد؛ البته در برخی موارد برای پیشبرد داستان اصلی بازی، نیاز به جمعآوری برخی آیتمها، انجام برخی مراحل فرعی و یا بروزرسانی وضعیت نیز هست. ادوارد برای انجام مراحل، بایستی دشمنان خود را از میان بردارد که این از طریق استفاده از سلاحهای سرد و گرم عملی است.
این بازی در سه شهر بزرگ واقع در دریای کارائیب، هاوانا، کینگستون و ناسائو و جزایر و دریاهای اطراف آن رخ میدهد. این منطقه در قرن هفدهم شاهد اعمال قدرت امپراتوری اسپانیا، امپراتوری بریتانیا و دزدان دریایی بوده است. همچون نسخه سوم این سری، بازیباز توانایی شکار حیوانات را نیز دارد، افزون بر آن، ادوارد میتواند در دریا و آب نیز به شکار ماهی و حتی کوسه و نهنگ بپردازد. بخشهایی از بازی نیز در زمان حال رخ میدهد. روایت دوران کنونی، برخلاف دوران تاریخی به صورت زاویه دید اول شخص است. شخصیت روایتگر این بخش، یکی از کارمندان شرکت آبسترگو است که در دورههای زمانی خاصی از آنیموس خارج شده و میتواند در محیط شرکت آبسترگو گردش نماید؛ این بخش خود شامل انجام برخی مراحل و کارها است که در مجموع ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به زمان احتیاج دارد. در مجموع این بخش در روند اصلی داستان بازی تاثیر ندارد و داستان اصلی بازی در دوره تاریخی روایت میشود. در دوره تاریخی، شخصیت ادوارد کنوی به عنوان یک دزد دریایی از آزادی عمل بسیار زیادی در گردش و جستجوی دنیای بازی برخوردار است. بازی دارای سه شهر اصلی است که در دریای کارائیب واقع شدهاند و بازیباز میتواند همه محیطهای خشکی و دریایی را درنوردد. حتا در دریا این قابلیت وجود دارد که در زمان حرکت، کشتی را متوقف کرده، از آن به دریا پریده و در زیر دریا نیز به جستجو و کنکاش پرداخت. این گونه جستجوها در محیط بازی، به منظور یافتن پول، جواهرات، آیتمهای پیشنیاز برای بروزرسانی وضعیت، مانند چوب و پارچه و سایر آیتمهای مشخص شده در نقشه بازی است. بازیباز با دراختیار داشتن این گونه منابع، میتواند وضعیت خود را بروزرسانی کند، سلاحها و آیتمهای جدید خریداری کند و یا کشتی خود را ارتقا دهد.
این بازی شامل ۲۰ ساعت گیمپلی بخش اصلی داستانی و ۶۰ ساعت گیمپلی مربوط به جمعآوری، تکمیل مجموعهها، به روز رسانیها و مراحل فرعی است که در مجموع بیش از ۸۰ ساعت گیمپلی را در بر میگیرد
داستان کیش یک آدمکش ۴: پرچم سیاه، همانند شمارههای قبلی این سری، در دو زمان روایت میگردد؛ نمایش زمان حال و نمایش یک دورۀ تاریخی. پس از مرگ دسموند مایلز در پایان نسخه سوم این سری، شرکت آبسترگو با برداشت نمونهای از بدن وی، به این قابلیت دست پیدا کرد تا بتواند از طریق حافظه ژنتیکی او، به مشاهده سرگذشت اجداد وی بپردازد. بازگویی دوره حال در این بازی در حقیقت بر عهده یکی از کارمندان شرکت آبسترگو است که از طریق آنیموس و بارگذاری نمونه ژنتیکی دسموند مایلز در آن، به مشاهده سرگذشت اجداد دسموند میپردازد. بخش تاریخی این بازی، مشاهده رویدادهای پیش آمده برای ادوارد کنوی است. او یک دزد دریایی بود و در ابتدای قرن هفدهم و دوره طلایی دزدان دریایی میزیست و همانند دیگر اجداد دسموند، یک اساسین بود.
شخصیت اصلی بازی یه دزد دریایی بریتانیایی به نام ادوارد کنوی است که در عین حال عضوی از محفل اساسین ها می باشد. او پس از ترک همسر و خانوادهاش برای بدست آوردن ثروت و شهرت راهی دریای کارائیب می شود. او ابتدا به عنوان یک ملوان در نیروی دریایی بریتانیا خدمت کرد اما پس از پایان جنگ میان امپراتوری های اروپایی، او و دوستانش بی کار شدند و به دزدان دریایی پیوستند. در بازی با دزدان دریایی مشهوری مانند "ریش سیاه"، بنجامین هورنیگولد،مری رید و آن بانی حضور خواهند داشت.
نویسنده : ali reza